{Vad skiljer 5:2 från andra dieter för viktminskning och hälsoförbättring?|På vilket vis kan 5:2-dieten hjälpa dig till viktminskning och bättre välbefinnande?|Få en bättre hälsa och gå ner i vikt med hjälp av

Du kanske är en av alla oss som känner att vi snart har provat oss igenom varenda diet vi snubblat över i kvällstidningarna och livsstilsmagasinen vi vänder oss till för råd? Oj vad mycket kålsoppa vi ätit, så många kaloritabeller vi tagit oss igenom och vilka mängder kilon vi har gått ner… för att efteråt lägga på oss igen så fort dieten är slut.

Alla dessa strikta dieter, de är ju inte gjorda för att vara för alltid. Vi kan inte leva på juicefasta ständigt och när man väl börjar lätta på de strikta dietreglerna är det så enkelt att falla tillbaka i gamla mönster och den nya slanka kroppen vi är så stolta över att ha kämpat till oss är tvärt som bortblåst.

Det är här vi kommer till 5:2-dietens kraft. Med 5:2 måste du inte försaka allting det du älskar, allihopa godsaker du suktar efter och favoriträtterna din familj vill ha på middagsbordet. Bara två dagar i veckan behöver du följa kaloritabellerna och tacka nej till extravaganser. För oss karaktärssvaga som ej kan motstå frestelsen av en kaka till kaffet är 5:2 -dieten en diet som rentav kan funka i längden.

Istället för att kräva att du håller dig till ett snävt utbud av alternativ i köket under en begränsad period låter 5:2 dig hitta dina egna lösningar. Du får svängrum att själv upptäcka dina nya favoritrecept och samtidigt som du ges ny inspiration och nya matupplevelser kan du fortsätta tillaga dina paradrätter och njuta av dem utan att känna att du fuskar.

Dina gamla rutiner blir snart utkonkurrerade av de nya spännande recepten och 5:2-dietens verkliga styrka visar sig, alltså att på ett lekfullt samt tillåtande sätt ge dig ett nytt förhållningssätt till mat som kan bli en långvarig historia.